TYDZIEŃ
- 23 - 27 marca
|
|
JĘZYK
POLSKI:
|
Temat: Środki wyrazu w komiksie.
Przeczytać
komiks od strony 292 do 298.
|
JĘZYK
ANGIELSKI:
|
repetytorium
str. 61 utrwalenia czasu past continous , zadania 1-4 str 62-63 .
Przypomnienie
w tym czasie dodajemy zawsze odmiane być w czasie przyszłym czyli was ( I ,
He,She, It) lub were ( You, we , They) i –ing do czasownika.
Następnie
obejrzyj jeden z poniższych fimlików i napisz w 6-10 zdaniach co robił w czasie
Past Continous , np. he was Rusing a remote control.
Następnie
udziel mu rad, co powinien zrobić w sytuacjach problemowych np. You
should…You have to , You must…
Uczniowie
wykonują testy na kahot.it kody dostępu
zostana przesłane uczniom.
Uczniowie
zakładają konta na https://www.pearson.com/english/myenglishlab.html
dane do logowania znajdują się na okładce zeszytu ćwiczeń.
W
repetytorium wykonać zadania ze strony 11,13 oraz 15 – nagrania dostępne po
zeskanowaniu kodu lub na stronie https://angielski8.greg.pl/
|
MATEMATYKA:
|
Lekcja 5: Zbieranie i opracowywanie
danych statystycznych.
(przeprowadzona online)
Lekcja 6: Zbieranie i opracowywanie
danych statystycznych, cd.
Zadanie projektowe (indywidualne): Wymyśl ankietę na wybrany przez Ciebie temat (taki, aby każdy coś na ten temat wiedział) składającą się z co najmniej 5 pytań. Przeprowadź ją wśród minimum 10 osób (znajomych lub rodziny). Otrzymane dane przedstaw na wykresach. Całą swoją pracę pytania, odpowiedzi do pytań i wykresy zamieść ładnie np. na kartce z bloku. Zdjęcie wykonanej pracy odeślij nauczycielowi, a pracę przechowuj w domu, będzie do oddania jak wrócimy do szkoły. |
HISTORIA:
|
1.REWOLUCJE
W ROSJI:
-Zrobić
notatkę w zeszycie
-Uzupełnić
karty pracy
CZAS
REALIZACJI- DO 25.03.2020
2. SPRAWA
POLSKA W CZASIE I WOJNY ŚWIATOWEJ:
Odpowiedzieć
w zeszycie na pytania:
-Jakie były
skutki Aktu 5 listopada?
-Które
wydarzenia polityczne miały przełomowe znaczenie dla odzyskania przez Polskę
niepodległości?
CZAS
REALIZACJI- DO 29.03.2020
Zadania
domowe do sprawdzenia proszę wysyłać na maila katarzyna.bakaj@o2.pl
Może być w
formie pisemnej, skanu lub zdjęcia.
W tytule-
imię, nazwisko i klasa
|
FIZYKA:
|
Witam
Was serdecznie.
Zgodnie
z planem w poniedziałek lekcja fizyki. Będę Wam przesyłać materiały do
realizacji w poniedziałek i środę. Proszę w miarę możliwości być
systematycznym, wszystko co się pojawia wpisywać do zeszytu.
Jeżeli
coś będzie podlegało ocenianiu, zaznaczę w wiadomości i trzeba będzie to
odesłać.
Lekcja 2 – 23.03.2020
Temat: Analiza wykresów ruchów
prostoliniowych: jednostajnego i jednostajnie zmiennego.
Ruchy
w przyrodzie dzielimy na:
a)
ruch jednostajny prostoliniowy ( ciało porusza się ze stałą prędkością
)
b)
ruch prostoliniowy jednostajnie przyspieszony ( prędkość ciała wzrasta
)
c)
ruch prostoliniowy jednostajnie opóźniony ( prędkość ciała maleje )
W
tych trzech ruchach możemy wyróżnić takie wielkości fizyczne, jak:
a)
droga
b)
czas
c)
prędkość
d)
przyspieszenie
e)
opóźnienie
Proszę
przerysować z podręcznika następujące wykresy wraz z opisami.
Opisy
znajdują się pod każdym wykresem.
Str.152
( dwa wykresy ) czyli v(t) oraz s(t)
Srt.153
( dwa wykresy ) czyli a(t) oraz v(t)
Zadanie
domowe: str.154, zadanie 5
|
GEOGRAFIA:
|
|
CHEMIA:
|
|
BIOLOGIA:
|
|
JĘZYK
NIEMIECKI:
|
Stunde
(23.03.2020r.)
Thema: „Sie
gehören auch zur Familie.” Ćwiczenia utrwalające słownictwo i wybrane
zagadnienia gramatyczne.
Szanowni
Uczniowie
W drugiej naszej odsłonie zdalnego nauczania i
uczenia się proponuję utrwalić poznane
wcześniej słownictwo i niektóre zagadnienia gramatyczne J
Przechodzimy do zeszytu ćwiczeń…
1. Z. ćw. S. 34 zad. 21
(nazwy zwierząt razem z rodzajnikami „der, die, das”) – spróbujcie najpierw je
powtórzyć a następnie samodzielnie zapisać; sprawdźcie potem poprawność Waszych
zapisków i wszelkie błędy poprawcie sobie innym kolorem.
2. Z. ćw. S. 35 zad. 22 i 24 – utrwalacie
tutaj dodatkowo zakres gramatyczny. Tu pracujecie z zeszytem (nasza ostatnia
notatka szkolna – tabelka); podobna tabelka jest w podr. S. 52, zagadnienie
III; najpierw przeanalizujcie sobie dobrze przykład.
3. * Z.
ćw. S. 36, zad 25 - To zadanie jest dla osób chętnych mimo wszystko zachęcam J
- korzystajcie z przykładowych zdań w książce lub w zeszycie. Możliwość
dodatkowej oceny! J
4. Bardzo proszę
jednocześnie o czytanie słownictwa – podr.
S. 51 SŁOWNICZEK, pamiętacie? - Codziennie
10 min. kontaktu z językiem
! Wykonane ćwiczenia odeślijcie proszę na mój adres.
Macie czas do piątku (27.03.)
Z
góry dziękuję i życzę powodzenia!
|
INFORMATYKA
|
Poznajemy możliwości Skypa. Rozmowy grupowe.
|
MUZYKA:
|
|
PLASTYKA:
|
Wykonujemy pracę
na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na
stronie głównej.
|
W-F
|
Ruch to zdrowie!
Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).
|
RELIGIA:
|
Szczęść Boże. Jesteśmy po dwóch
lekcjach. W tym tygodniu realizujemy następne dwie. Dla ułatwienia
przypominam, że można się kierować planem lekcji , który obowiązuje od II
półrocza.
Bardzo proszę uprzednio się przedstawić. Dziękuję.
A//// Klasa 7. kat. 41 z
podręcznika.
Przeczytaj str. 133- 134.
Napisz w zeszycie:
1. Co to jest unia kościelna?/ z
internetu?/
2.Główne prawdy wiary kościoła
prawosławnego. /inter. Prawosławie - wikipedia ,3.1./
3. Przeciwstaw powyższym tezom
prawdy kościoła katolickiego.
4. Przeczytaj zakładkę Zapamiętaj
str. 135.
5. Napisz 10 zasad obrony wiary w
Jezusa Chrystusa.
B//////. Wyszukaj przekazu mszy św,
w inter. i wysłuchaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
ZAJĘCIA
KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE:
|
Wybierzcie sobie wiersz, może być z
waszych podręczników. Zapiszcie wyrazy z trudnościami ortograficznymi i obok
napiszcie reguły ortograficzne np. ó wymienne na o itp.
|
TYDZIEŃ
- 16 - 20 marca
|
|
JĘZYK
POLSKI:
|
1. Przeczytać
lekturę „Syzyfowe prace”.
2. Napisać opowiadanie (zgodnie z ustaleniami), skorzystać z ćwiczenia 1 str. 263 oraz 3,4,5,6 str. 264. 3. Przeczytać nowelę „Latarnik” H. Sienkiewicza (str. 331-340 w podręczniku). 4. Przygotować się do testu ze znajomości powyższej noweli. 5. Wykonać ćwiczenia: 2,3,4 ze strony 342 (do zeszytu). |
JĘZYK
ANGIELSKI:
|
Przeczytać tekst https://www.vocabulary.cl/english/saint-patricks-day.htm?fbclid=IwAR2fBOrFzy_4V0GA9f5HLiSBreFoK0kHnGefeMbr9bNrrKvH6cAAQSLQJGk
oraz wykonać do niego test https://www.vocabulary.cl/english-games/saint-patricks-day.htm?fbclid=IwAR3f7gzo8eh58kFc8WRl69Vcr7u3D3GDHh7ruRAhhnx6yY7QqA8UMFcWm4g
Wysłać opis
obrazka.
Przepisać do
zeszytu słówka 6.1 ze strony 77 i uzupełnić ćwiczenia str 64 i 65.
|
MATEMATYKA:
|
Lekcja 1: Wyrażenia algebraiczne. (wszyscy wykonali zadaną pracę
i przesłali)
Lekcja 2: Odczytywanie danych statystycznych. Uczniowie wykonują zadania od 1 do 6 ze stron 290-293 z podręcznika. (wykonane i sprawdzone)
Lekcja 3: Odczytywanie danych
statystycznych, cd.
Uczniowie
wykonują zadania 8, 9 i 11 ze stron 294-295 z podręcznika oraz ćwiczenia do
tematu z zeszytu ćwiczeń (wykonane i sprawdzone)
Lekcja 4: Co to jest średnia?
Uczniowie
wykonują zadania z podręcznika oraz ćwiczeń wskazane przez nauczyciela na komunikatorze internetowym.
|
HISTORIA:
|
1.
TEMAT: NA FRONTACH I WOJNY
ŚWIATOWEJ:
Proszę w zeszycie odpowiedzieć na pytania: - Wyjaśnij w jaki sposób przeciwnicy próbowali przełamać nawzajem swoje linie obronne podczas walk na froncie zachodnim. - Wytłumacz na co liczyli Niemcy, decydując się na zastosowanie gazów bojowych
2.
TEMAT: I WOJNA ŚWIATOWA NA
ZIEMIACH POLSKICH:
Zrób krótką notatkę w zeszycie oraz odpowiedzieć na pytania 2 i 3 z podręcznika str. 174 |
FIZYKA:
|
Temat: Ruchy w przyrodzie - zadania.
Proszę z wykorzystaniem podręcznika, zeszytu i
wiadomości, które macie ułożyć 3 zadania związane z ruchem jednostajnie
prostoliniowym, przyspieszonym i opóźnionym. Zadania wraz z rozwiązaniami
proszę przepisać do zeszytu.
|
GEOGRAFIA:
|
Temat
1:
"Rodzaje usług. Transport i łączność" - str. 148-152 z podręcznika,
oraz ćwiczenia do uzupełnienia
Temat 2: "Turystyka w Polsce" - str. 153-157 z podręcznika, oraz ćwiczenia do uzupełnienia filmy do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=V-Sj11eWFMU oraz https://www.youtube.com/watch?v=BE5_tS7JC9A |
CHEMIA:
|
W
związku z obecną sytuacją będę się z Wami kontaktowała meilowo. Będziecie
otrzymywać ode mnie polecenia do wykonania, lub przesyłać mi krótkie
opracowania w wordzie swoich prac domowych. Poprzednie prace domowe kto ich
nie wykonał- proszę uzupełnić. Kontynuujemy naukę związaną z tematyką wody.
Przypominam że macie Państwo opracować obieg wody w przyrodzie i
uzupełnić. definicje rodzajów wód podyktowanych wcześniej przeze
mnie. Jesteśmy w rodzajach roztworów. Na pierwszej lekcji w klasie 7 odbędzie
się kartkówka z rodzajów roztworów. Proszę przeczytać podręcznik dotyczący
rodzajów roztworów.
|
BIOLOGIA:
|
Proszę o
utrwalenie wiadomości z biologii z układu moczowego. Przeczytać w podręczniku
choroby układu moczowego. Pozdrawiam.
|
JĘZYK
NIEMIECKI:
|
DEUTSCH / JĘZYK NIEMIECKI
Stunde
(18.03.2020r.)
Thema: Sie
gehören auch zur Familie. Wyrażanie życzeń za pomocą
formy „möcht-„.
1. Przepisz proszę nazwy zwierząt
wraz z ich liczbą mnogą oraz tłumaczeniem w 3 grupach „der, die, das”. (podr. S. 49, ćw. 7a – l. poj.; „Tipp
für dich” s. 50, ćw. 7b – l. mn.)
2. Przepisz poniższą odmianę
czasownika modalnego „MÖCHTEN”
1. Ich möchte –
ja chciałbym 4. wir
möchten – my chcielibyśmy
2. Du möchtest
– ty chciałbyś 5. ihr
möchtet – wy chcielibyście
3. Er/sie/es möchte
– on/ona/ono chciałby 6. sie/Sie möchten – oni/Państwo
chcieliby
Oraz „Tipp für dich” s. 49, ćw. 6 –
z ramki tej wynika, że mając w zdaniu czasownik „HABEN – mieć” przed
zwierzętami rodzaju męskiego (der – kolor niebieski) musi stać rodzajnik
nieokreślony z końcówką „-EN”, czyli „einEN”, przed rodzajem żeńskim (die –
kolor czerwony) oraz nijakim (das – kolor zielony) tak jak w przykładowych
zdaniach.
3. Ułóż
proszę, na wzór tej ramki, podobne zdania z pozostałymi zwierzętami (w sumie
5 dodatkowych zdań).
! Wykonaną
własnoręcznie notatkę w zeszycie sfotografuj lub zeskanuj (jeśli masz taką
możliwość) i prześlij proszę na mojego maila w załączniku do piątku (20.03).
Pamiętaj o podpisaniu się!
Mój email: izadudka@poczta.onet.pl
W razie
jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt.
Kolejne wskazówki
wyjątkowo w piątek (20.03); nasze kolejne „spotkania” odbywać się będą w dni,
kiedy mamy język niemiecki według planu.
DZIĘKUJĘ i
POWODZENIA J/Danke und viel Erfolg J
|
MUZYKA:
|
Jakie znasz
pieśni patriotyczne? Wykorzystaj podręcznik i zapisz w zeszycie nutowym.
Zeszyty do wglądu po wznowieniu zajęć w szkole.
|
PLASTYKA:
|
Wykonujemy pracę
na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na
stronie głównej.
|
W-F
|
Ruch to zdrowie!
Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).
|
RELIGIA:
|
od 39 kat. w
podręczniku /notatka na pół strony w zeszycie, z każdego tematu/
Numery lekcji w podręczniku. W jednym tygodniu realizujemy dwa kolejne tematy. Modlimy się za chorych na koronawirus. Szczęść Boże |
ZAJĘCIA
KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE:
|
|