Klasa 7


TYDZIEŃ - 23 - 27 marca
JĘZYK POLSKI:
Temat: Środki wyrazu w komiksie.

Przeczytać komiks od strony 292 do 298.
Do zeszytu wykonać ćwiczenie 2 oraz 3a i 3b ze strony 299.
Przepisać do zeszytu tabelę ze strony 299.
W zeszycie ćwiczeń uzupełnić zadania dotyczące komizmu (strony 107 do 109).


Temat : Przecinek w wypowiedzeniu. Powtórzenie.
W zeszycie ćwiczeń uzupełnić zadania od strony 118 do 120. W razie trudności proszę zajrzeć do podręcznika na stronę 316 i 317.

Proszę utrwalić wiadomości dotyczące formantów. Ćwiczenia do tego zagadnienia znajdziecie na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032026  (w planie lekcji na poniedziałek).

Do czwartku proszę przesłać mailem zadane wcześniej opowiadanie na adres polonistyka@outlook.com

JĘZYK ANGIELSKI:
repetytorium str. 61 utrwalenia czasu past continous , zadania 1-4 str 62-63 .

Przypomnienie w tym czasie dodajemy zawsze odmiane być w czasie przyszłym czyli was ( I , He,She, It) lub were ( You, we , They) i –ing do czasownika.

Następnie obejrzyj jeden z poniższych fimlików i napisz w 6-10 zdaniach co robił w czasie Past Continous , np. he was Rusing a remote control.

Następnie udziel mu rad, co powinien zrobić w sytuacjach problemowych np. You should…You have to , You must…

Uczniowie wykonują testy na kahot.it  kody dostępu zostana przesłane uczniom.

Uczniowie zakładają konta na https://www.pearson.com/english/myenglishlab.html dane do logowania znajdują się na okładce zeszytu ćwiczeń.

W repetytorium wykonać zadania ze strony 11,13 oraz 15 – nagrania dostępne po zeskanowaniu kodu lub na stronie https://angielski8.greg.pl/

MATEMATYKA:
Lekcja 5: Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych.
(przeprowadzona online)
Lekcja 6: Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych, cd.

Zadanie projektowe (indywidualne): Wymyśl ankietę na wybrany przez Ciebie temat (taki, aby każdy coś na ten temat wiedział) składającą się z co najmniej 5 pytań. Przeprowadź ją wśród minimum 10 osób (znajomych lub rodziny). Otrzymane dane przedstaw na wykresach. Całą swoją pracę pytania, odpowiedzi do pytań i wykresy zamieść ładnie np. na kartce z bloku. Zdjęcie wykonanej pracy odeślij nauczycielowi, a pracę przechowuj w domu, będzie do oddania jak wrócimy do szkoły.


HISTORIA:

1.REWOLUCJE W ROSJI:
-Zrobić notatkę w zeszycie
-Uzupełnić karty pracy
CZAS REALIZACJI- DO 25.03.2020

2. SPRAWA POLSKA W CZASIE I WOJNY ŚWIATOWEJ:
Odpowiedzieć w zeszycie na pytania:
-Jakie były skutki Aktu 5 listopada?
-Które wydarzenia polityczne miały przełomowe znaczenie dla odzyskania przez Polskę niepodległości?
CZAS REALIZACJI- DO 29.03.2020

Zadania domowe do sprawdzenia proszę wysyłać na maila katarzyna.bakaj@o2.pl 
Może być w formie pisemnej, skanu lub zdjęcia.
W tytule- imię, nazwisko i klasa

FIZYKA:
Witam Was serdecznie.
Zgodnie z planem w poniedziałek lekcja fizyki. Będę Wam przesyłać materiały do realizacji w poniedziałek i środę. Proszę w miarę możliwości być systematycznym, wszystko co się pojawia wpisywać do zeszytu.
Jeżeli coś będzie podlegało ocenianiu, zaznaczę w wiadomości i trzeba będzie to odesłać.

Lekcja 2 – 23.03.2020
Temat: Analiza wykresów ruchów prostoliniowych: jednostajnego i jednostajnie zmiennego.

Ruchy w przyrodzie dzielimy na:
a)      ruch jednostajny prostoliniowy ( ciało porusza się ze stałą prędkością )
b)      ruch prostoliniowy jednostajnie przyspieszony ( prędkość ciała wzrasta )
c)      ruch prostoliniowy jednostajnie opóźniony ( prędkość ciała maleje )

W tych trzech ruchach możemy wyróżnić takie wielkości fizyczne, jak:
a) droga
b) czas
c) prędkość
d) przyspieszenie
e) opóźnienie

Proszę przerysować z podręcznika następujące wykresy wraz z opisami.
Opisy znajdują się pod każdym wykresem.
Str.152 ( dwa wykresy ) czyli v(t) oraz s(t)
Srt.153 ( dwa wykresy ) czyli a(t) oraz v(t)

Zadanie domowe: str.154, zadanie 5


GEOGRAFIA:


CHEMIA:


BIOLOGIA:


JĘZYK NIEMIECKI:
Stunde (23.03.2020r.)
Thema: „Sie gehören auch zur Familie.” Ćwiczenia utrwalające słownictwo i wybrane zagadnienia gramatyczne.

Szanowni Uczniowie
W drugiej naszej odsłonie zdalnego nauczania i uczenia się proponuję utrwalić poznane wcześniej słownictwo i niektóre zagadnienia gramatyczne J Przechodzimy do zeszytu ćwiczeń…
     1.      Z. ćw. S. 34 zad. 21 (nazwy zwierząt razem z rodzajnikami „der, die, das”) – spróbujcie najpierw je powtórzyć a następnie samodzielnie zapisać; sprawdźcie potem poprawność Waszych zapisków i wszelkie błędy poprawcie sobie innym kolorem.
     2.      Z. ćw. S. 35 zad. 22 i 24 – utrwalacie tutaj dodatkowo zakres gramatyczny. Tu pracujecie z zeszytem (nasza ostatnia notatka szkolna – tabelka); podobna tabelka jest w podr. S. 52, zagadnienie III; najpierw przeanalizujcie sobie dobrze przykład.
     3.      *  Z. ćw. S. 36, zad 25 - To zadanie jest dla osób chętnych  mimo wszystko zachęcam J - korzystajcie z przykładowych zdań w książce lub w zeszycie. Możliwość dodatkowej oceny! J
     4.      Bardzo proszę jednocześnie o czytanie słownictwa – podr. S. 51 SŁOWNICZEK, pamiętacie? - Codziennie 10 min. kontaktu z językiem

! Wykonane ćwiczenia odeślijcie proszę na mój adres. Macie czas do piątku (27.03.)
Z góry dziękuję i życzę powodzenia!

INFORMATYKA
Poznajemy możliwości Skypa. Rozmowy grupowe.

MUZYKA:


PLASTYKA:
Wykonujemy pracę na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na stronie głównej.

W-F
Ruch to zdrowie! Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).




RELIGIA:
Szczęść Boże. Jesteśmy po dwóch lekcjach. W tym tygodniu realizujemy następne dwie. Dla ułatwienia przypominam, że można się kierować planem lekcji , który obowiązuje od II półrocza. Bardzo proszę uprzednio się przedstawić. Dziękuję.  
A//// Klasa 7. kat. 41 z podręcznika.
Przeczytaj str. 133- 134.
Napisz w zeszycie:
1. Co to jest unia kościelna?/ z internetu?/
2.Główne  prawdy wiary kościoła prawosławnego. /inter. Prawosławie - wikipedia ,3.1./
3. Przeciwstaw powyższym tezom prawdy kościoła katolickiego.
4. Przeczytaj zakładkę Zapamiętaj str. 135.
5. Napisz 10 zasad obrony wiary w Jezusa Chrystusa.
B//////. Wyszukaj przekazu mszy św, w inter. i wysłuchaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE: 


Wybierzcie sobie wiersz, może być z waszych podręczników. Zapiszcie wyrazy z trudnościami ortograficznymi i obok napiszcie reguły ortograficzne np. ó wymienne na o itp.

TYDZIEŃ - 16 - 20 marca
JĘZYK POLSKI:
1. Przeczytać lekturę „Syzyfowe prace”.
2. Napisać opowiadanie (zgodnie z ustaleniami), skorzystać z ćwiczenia 1 str. 263 oraz 3,4,5,6 str. 264.
3. Przeczytać nowelę „Latarnik” H. Sienkiewicza (str. 331-340 w podręczniku).
4. Przygotować się do testu ze znajomości powyższej noweli.
5. Wykonać ćwiczenia: 2,3,4 ze strony 342 (do zeszytu).


JĘZYK ANGIELSKI:

Wysłać opis obrazka.
Przepisać do zeszytu słówka 6.1 ze strony 77 i uzupełnić ćwiczenia str 64 i 65.


MATEMATYKA:
Lekcja 1: Wyrażenia algebraiczne. (wszyscy wykonali zadaną pracę i przesłali)
Lekcja 2: Odczytywanie danych statystycznych.
Uczniowie wykonują zadania od 1 do 6 ze stron 290-293 z podręcznika. (wykonane i sprawdzone)
Lekcja 3: Odczytywanie danych statystycznych, cd.
Uczniowie wykonują zadania 8, 9 i 11 ze stron 294-295 z podręcznika oraz ćwiczenia do tematu z zeszytu ćwiczeń (wykonane i sprawdzone)
Lekcja 4: Co to jest średnia?
Uczniowie wykonują zadania z podręcznika oraz ćwicz wskazane przez nauczyciela na komunikatorze internetowym.

HISTORIA:
1.    TEMAT: NA FRONTACH I WOJNY ŚWIATOWEJ:

Proszę w zeszycie odpowiedzieć na pytania:
- Wyjaśnij w jaki sposób przeciwnicy próbowali przełamać nawzajem swoje linie obronne podczas walk na froncie zachodnim.
- Wytłumacz na co liczyli Niemcy, decydując się na zastosowanie gazów bojowych
  
2.    TEMAT: I WOJNA ŚWIATOWA NA ZIEMIACH POLSKICH:

Zrób krótką notatkę w zeszycie oraz odpowiedzieć na pytania 2 i 3 z podręcznika str. 174

FIZYKA:
Temat: Ruchy w przyrodzie - zadania.

Proszę z wykorzystaniem podręcznika, zeszytu i wiadomości, które macie ułożyć 3 zadania związane z ruchem jednostajnie prostoliniowym, przyspieszonym i opóźnionym. Zadania wraz z rozwiązaniami proszę przepisać do zeszytu.


GEOGRAFIA:
Temat 1: "Rodzaje usług. Transport i łączność" - str. 148-152 z podręcznika, oraz ćwiczenia do uzupełnienia

Temat 2: "Turystyka w Polsce" - str. 153-157 z podręcznika, oraz ćwiczenia do uzupełnienia filmy do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=V-Sj11eWFMU oraz https://www.youtube.com/watch?v=BE5_tS7JC9A 


CHEMIA:
W związku z obecną sytuacją będę się z Wami kontaktowała meilowo. Będziecie otrzymywać ode mnie polecenia do wykonania, lub przesyłać mi krótkie opracowania w wordzie swoich prac domowych. Poprzednie prace domowe kto ich nie wykonał- proszę uzupełnić. Kontynuujemy naukę związaną z tematyką wody. Przypominam że macie Państwo opracować obieg wody w przyrodzie i uzupełnić.  definicje rodzajów wód podyktowanych wcześniej przeze mnie. Jesteśmy w rodzajach roztworów. Na pierwszej lekcji w klasie 7 odbędzie się kartkówka z rodzajów roztworów. Proszę przeczytać podręcznik dotyczący rodzajów roztworów.


BIOLOGIA:
Proszę o utrwalenie wiadomości z biologii z układu moczowego. Przeczytać w podręczniku choroby układu moczowego. Pozdrawiam.


JĘZYK NIEMIECKI:
DEUTSCH / JĘZYK NIEMIECKI
Stunde (18.03.2020r.)
Thema: Sie gehören auch zur Familie. Wyrażanie życzeń za pomocą formy „möcht-„.

1.     Przepisz proszę nazwy zwierząt wraz z ich liczbą mnogą oraz tłumaczeniem w 3 grupach „der, die, das”. (podr. S. 49, ćw. 7a – l. poj.; „Tipp für dich” s. 50, ćw. 7b – l. mn.)

2.    Przepisz poniższą odmianę czasownika modalnego „MÖCHTEN”
     1. Ich möchte – ja chciałbym                     4. wir möchten – my chcielibyśmy
     2. Du möchtest – ty chciałbyś         5. ihr möchtet – wy chcielibyście
     3. Er/sie/es möchte – on/ona/ono chciałby           6. sie/Sie möchten – oni/Państwo chcieliby

Oraz „Tipp für dich” s. 49, ćw. 6 – z ramki tej wynika, że mając w zdaniu czasownik „HABEN – mieć” przed zwierzętami rodzaju męskiego (der – kolor niebieski) musi stać rodzajnik nieokreślony z końcówką „-EN”, czyli „einEN”, przed rodzajem żeńskim (die – kolor czerwony) oraz nijakim (das – kolor zielony) tak jak w przykładowych zdaniach. 

3. Ułóż proszę, na wzór tej ramki, podobne zdania z pozostałymi zwierzętami (w sumie 5 dodatkowych zdań).

! Wykonaną własnoręcznie notatkę w zeszycie sfotografuj lub zeskanuj (jeśli masz taką możliwość) i prześlij proszę na mojego maila w załączniku do piątku (20.03). Pamiętaj o podpisaniu się!
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt.

Kolejne wskazówki wyjątkowo w piątek (20.03); nasze kolejne „spotkania” odbywać się będą w dni, kiedy mamy język niemiecki według planu.
DZIĘKUJĘ i POWODZENIA J/Danke und viel Erfolg J


MUZYKA:
Jakie znasz pieśni patriotyczne? Wykorzystaj podręcznik i zapisz w zeszycie nutowym. Zeszyty do wglądu po wznowieniu zajęć w szkole.

PLASTYKA:
Wykonujemy pracę na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na stronie głównej.

W-F
Ruch to zdrowie! Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).



RELIGIA:
od 39 kat. w podręczniku /notatka na pół strony w zeszycie, z każdego tematu/
Numery lekcji w podręczniku. W jednym tygodniu realizujemy dwa kolejne tematy. Modlimy się za chorych na koronawirus.
Szczęść Boże

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE: