Klasa 6


TYDZIEŃ - 23 - 27 marca
JĘZYK POLSKI:
Temat: Dopełnienie, przydawka, okolicznik.

Temat i ćwiczenia do tematu znajdziecie w planie lekcji dla klasy 5 (to nie pomyłka) na  środę, na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032024

Temat: Analiza zdania pojedynczego.

Podobnie jak powyżej, temat i ćwiczenia do tematu znajdziecie w planie lekcji dla klasy 5 (to nie pomyłka) na czwartek, na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032024

Temat: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.

Przeczytać tekst w podręczniku od strony 287 do 291.
Na podstawie tekstu wykonać do zeszytu ćwiczenie 2a, 2c ze strony 291.
Poszukać informacji o Irenie Sendlerowej i zrobić krótką notatkę o tej postaci do zeszytu.
W przypadku pytań o ocenę z zadania klasowego proszę o kontakt mailowy polonistyka@outlook.com


JĘZYK ANGIELSKI:
Uczniowie zakładają konta na https://www.pearson.com/english/myenglishlab.html dane do logowania znajdują się na okładce zeszytu ćwiczeń.

Uzupełnić w ćwiczeniach str. 52

Zagraj w KAHOOTa!
a. wejdź na www.kahoot.it
b. wpisz kod PIN: 0856598
c. graj i utrwalaj słownictwo z zakresu technologii
d. w trakcie gry zapisz w zeszycie co najmniej 15 słów z tego quizu i przetłumacz je

Uczniowie na podstawie dołączonych słowniczków wykonują 2  karty pracy- wybieraja sami z dostępnych 4 kart pracy czy chcą wykonać  krzyżówkę czy wykreślankę i wklejaj je do zeszytu. Jeżeli nie maja możliwości wydrukowania kart pracy to ze słowniczków przepisują  15 słówek  dotyczących gotowania wraz z tłumaczeniem.  

MATEMATYKA:



HISTORIA:
1. KULTURA POLSKIEGO ŚWIECENIA:
-Odpowiedzieć na pytanie 2, 3 str.168 z podręcznika
-Przepisać lub wydrukować, uzupełnić i wkleić do zeszytu kartę pracy
CZAS REALIZACJI- DO 25.03.2020

2. SEJM WIELKI I KONSTYTUCJA 3 MAJA:
-Zrobić notatkę z lekcji str. 169 w podręczniku
-Odpowiedzieć na pytanie 1,2,3 str.173 z podręcznika w zeszycie
CZAS REALIZACJI- DO 27.03.2020

Zadania domowe do sprawdzenia proszę wysyłać na maila katarzyna.bakaj@o2.pl 
Może być w formie pisemnej, skanu lub zdjęcia.
W tytule- imię, nazwisko i klasa

GEOGRAFIA:


BIOLOGIA:


TECHNIKA:
Wykorzystaj podany link i napisz na papierze milimetrowym alfabet. Małe i duże litery oraz cyfry.  Pismo proste – po 3 litery. Czas rozłóż na 4 tygodnie -  godzina na tydzień. Zostaw pracę w domu do oceny.


MUZYKA:


PLASTYKA:
Wykonujemy pracę na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na stronie głównej.

W-F
Ruch to zdrowie! Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).




RELIGIA:
Szczęść Boże. Jesteśmy po dwóch lekcjach . W tym tygodniu realizujemy następne dwie. Dla ułatwienia przypominam, że można się kierować planem lekcji , który obowiązuje od II półrocza. Bardzo proszę uprzednio się przedstawić. Dziękuję.
A//////// . 
1. Wysłuchaj na yotubie pieśni " Przybądź Duchu św. ześlij z nieba wzięty..."
2. Wypisz, z testu, tylko prawidłowe odpowiedzi i prześlij na mój mail, ze str.130 " Sprawdź swoją wiedzę"/samodzielnie/
B///////////. Przeczytaj kat. 40 z podręcznika i rozwiąż ćwiczenia.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE: 
Wybierzcie sobie wiersz, może być z waszych podręczników. Zapiszcie wyrazy z trudnościami ortograficznymi i obok napiszcie reguły ortograficzne np. ó wymienne na o itp.


TYDZIEŃ - 16 - 20 marca
JĘZYK POLSKI:
1. Przypomnieć sobie i nauczyć się wiadomości o okoliczniku (podręcznik str. 272-273).
2. Przeczytać teksty ze stron 282-283. Wykonać ćwiczenie 2 do zeszytu.
3. Wykonać zadanie wstępne str. 284 (skorzystać z książek, Internetu).
4. Przeczytać wiersz ze strony 285 „Pieśń o żołnierzach z Westerplatte”.
5. Wykonać i zapisać do zeszytu ćwiczenie 1 i 2 ze strony 286.

JĘZYK ANGIELSKI:
Nauczyć się czasowników nieregularnych ze str.123. 

Przepisać do zeszytu słówka 6.1 oraz 6.2 ze str 89. 
Uzupełnić w ćwiczeniach str. 50 oraz 51. 


MATEMATYKA:
 Uprzejmie proszę najpierw przeanalizować lekcje na/ Pistacji pl./a następnie rozwiązać pierwszą stronę z zadaniami z linka /tmp.fork.pl/ na dzień 18,19 marzec.
Na 20 marca następna strona. Można ćwiczyć w ćwiczeniach.


Działania na liczbach

Działania na liczbach całkowitych
Rozwiąż podane zadania z linka poniżej

HISTORIA:
1.   TEMAT: RZECZPOSPOLITA POD RZĄDAMI WETTINÓW:

Proszę zrobić samodzielnie notatkę w zeszycie oraz odpowiedzieć na pytanie 1 i 3 ze str. 157 z podręcznika.
 
2.   TEMAT: PIERWSZY ROZBIÓR POLSKI:

Proszę w zeszycie scharakteryzować sylwetkę Stanisława Augusta Poniatowskiego.

GEOGRAFIA:
Temat "Przemysł i usługi we Francji"-str.106-113 z podręcznika, oraz ćwiczenia do uzupełnienia.

BIOLOGIA:
Dzień dobry.
W związku z obecną sytuacją będę się z Wami kontaktowała meilowo. Będziecie otrzymywać ode mnie polecenia do wykonania, lub przesyłać mi krótkie opracowania w wordzie swoich prac domowych. Poprzednie prace domowe kto ich nie wykonał- proszę uzupełnić. 
Ponieważ kontynuujemy tematykę związaną z gromadą ryby proszę o wpisanie do zeszytu znaczenia ryb:

Pozytywne znaczenie ryb:
1. Są ważnym ogniwem łańcuchów troficznych. Z jednej strony są konsumentami, a z drugie same stanowią ważne źródło pokarmu dla wielu zwierząt. Jako roślinożercy, drapieżcy, planktonożerny i mułożercy uczestniczą w obiegu materii w ekosystemach wodnych.
2. Ryby wykorzystywane są przez człowieka w celach gospodarczych na skalę przemysłową:
są źródłem smacznego i zdrowego mięsa spożywanego w różnej postaci i formie (świeże i mrożone, suszone, wędzone , smażone czy konserwowe); mięso ryb ma dużą wartość odżywczą (ryby są źródłem białka, wapnia, żelaza, fosforu, witamin i kwasów omega);
• odpady rybne (kości, głowa, tłuszcz) są przerabiane na mączkę rybną (wykorzystywaną jako nawóz i pokarm dla zwierząt gospodarskich ) i oleje (używane do produkcji mydła oraz jako smary);
tran, czyli ciekły tłuszcz pozyskiwany z wątroby ryb dorszowatych bogaty jest w kwasy omega i witaminę A i D; ma różnorodne zastosowanie np. w awitaminozach, przeciwko krzywicy, w dermatologii (maść tranowa), jako tłuszcz jadalny (przez ludność północną) a dawniej jako paliwo do lamp;
kawior, czyli ikra niektórych gatunków ryb (głównie jesiotrowatych, łososiowatych i dorszowatych) uważana
Pozdrawiam.

TECHNIKA:
Wykorzystaj podany link i napisz na papierze milimetrowym alfabet. Małe i duże litery oraz cyfry.  Pismo proste – po 3 litery. Czas rozłóż na 4 tygodnie -  godzina na tydzień. Zostaw pracę w domu do oceny.


MUZYKA:
Jakie znasz pieśni patriotyczne? Wykorzystaj podręcznik i zapisz w zeszycie nutowym. Zeszyty do wglądu po wznowieniu zajęć w szkole.

PLASTYKA:
Wykonujemy pracę na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na stronie głównej.

W-F
Ruch to zdrowie! Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).

RELIGIA:
od 39 kat. w podręczniku plus ćwiczenia  /uzupełniamy  także od kat. 37/
Numery lekcji w podręczniku. W jednym tygodniu realizujemy dwa kolejne tematy. Modlimy się za chorych na koronawirus.
Szczęść Boże

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE: