TYDZIEŃ
- 23 - 27 marca
|
|
JĘZYK
POLSKI:
|
Temat: Dopełnienie, przydawka,
okolicznik.
Temat
i ćwiczenia do tematu znajdziecie w planie lekcji dla klasy 5 (to nie pomyłka) na środę, na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032024
Temat: Analiza zdania
pojedynczego.
Podobnie
jak powyżej, temat i ćwiczenia do tematu znajdziecie w planie lekcji dla klasy
5 (to nie pomyłka) na czwartek, na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032024
Temat: Kto ratuje jedno życie,
ratuje cały świat.
Przeczytać tekst w podręczniku od strony 287
do 291.
Na podstawie tekstu wykonać do zeszytu
ćwiczenie 2a, 2c ze strony 291.
Poszukać
informacji o Irenie Sendlerowej i zrobić krótką notatkę o tej postaci do
zeszytu.
W
przypadku pytań o ocenę z zadania klasowego proszę o kontakt mailowy polonistyka@outlook.com
|
JĘZYK
ANGIELSKI:
|
Uczniowie
zakładają konta na https://www.pearson.com/english/myenglishlab.html
dane do logowania znajdują się na okładce zeszytu ćwiczeń.
Uzupełnić
w ćwiczeniach str. 52
Zagraj
w KAHOOTa!
a.
wejdź na www.kahoot.it
b.
wpisz kod PIN: 0856598
c.
graj i utrwalaj słownictwo z zakresu technologii
d. w
trakcie gry zapisz w zeszycie co najmniej 15 słów z tego quizu i przetłumacz je
Uczniowie
na podstawie dołączonych słowniczków wykonują 2
karty pracy- wybieraja sami z dostępnych 4 kart pracy czy chcą
wykonać krzyżówkę czy wykreślankę i
wklejaj je do zeszytu. Jeżeli nie maja możliwości wydrukowania kart pracy to ze
słowniczków przepisują 15 słówek dotyczących gotowania wraz z tłumaczeniem.
|
MATEMATYKA:
|
|
HISTORIA:
|
1. KULTURA
POLSKIEGO ŚWIECENIA:
-Odpowiedzieć
na pytanie 2, 3 str.168 z podręcznika
-Przepisać
lub wydrukować, uzupełnić i wkleić do zeszytu kartę pracy
CZAS
REALIZACJI- DO 25.03.2020
2. SEJM
WIELKI I KONSTYTUCJA 3 MAJA:
-Zrobić
notatkę z lekcji str. 169 w podręczniku
-Odpowiedzieć
na pytanie 1,2,3 str.173 z podręcznika w zeszycie
CZAS
REALIZACJI- DO 27.03.2020
Zadania
domowe do sprawdzenia proszę wysyłać na maila katarzyna.bakaj@o2.pl
Może być w
formie pisemnej, skanu lub zdjęcia.
W tytule-
imię, nazwisko i klasa
|
GEOGRAFIA:
|
|
BIOLOGIA:
|
|
TECHNIKA:
|
Wykorzystaj
podany link i napisz na papierze milimetrowym alfabet. Małe i duże litery
oraz cyfry. Pismo proste – po 3
litery. Czas rozłóż na 4 tygodnie -
godzina na tydzień. Zostaw pracę w domu do oceny.
|
MUZYKA:
|
|
PLASTYKA:
|
Wykonujemy pracę
na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na
stronie głównej.
|
W-F
|
Ruch to zdrowie!
Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).
|
RELIGIA:
|
Szczęść Boże. Jesteśmy po dwóch
lekcjach . W tym tygodniu realizujemy następne dwie. Dla ułatwienia
przypominam, że można się kierować planem lekcji , który obowiązuje od II
półrocza.
Bardzo proszę uprzednio się przedstawić. Dziękuję.
A//////// .
1. Wysłuchaj na yotubie pieśni
" Przybądź Duchu św. ześlij z nieba wzięty..."
2. Wypisz, z testu, tylko prawidłowe
odpowiedzi i prześlij na mój mail, ze str.130 " Sprawdź swoją
wiedzę"/samodzielnie/
B///////////. Przeczytaj kat. 40 z
podręcznika i rozwiąż ćwiczenia.
|
ZAJĘCIA
KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE:
|
Wybierzcie sobie wiersz, może być z
waszych podręczników. Zapiszcie wyrazy z trudnościami ortograficznymi i obok
napiszcie reguły ortograficzne np. ó wymienne na o itp.
|
TYDZIEŃ
- 16 - 20 marca
|
|
JĘZYK
POLSKI:
|
1. Przypomnieć
sobie i nauczyć się wiadomości o okoliczniku (podręcznik str. 272-273).
2. Przeczytać teksty ze stron 282-283. Wykonać ćwiczenie 2 do zeszytu. 3. Wykonać zadanie wstępne str. 284 (skorzystać z książek, Internetu). 4. Przeczytać wiersz ze strony 285 „Pieśń o żołnierzach z Westerplatte”. 5. Wykonać i zapisać do zeszytu ćwiczenie 1 i 2 ze strony 286. |
JĘZYK
ANGIELSKI:
|
Nauczyć się
czasowników nieregularnych ze str.123.
można je ćwiczyć https://www.macmillandictionary.com/verb_wheel/
oraz https://www.eslgamesplus.com/irregular-past-tense-esl-grammar-jeopardy-quiz-game/.
Przepisać do zeszytu
słówka 6.1 oraz 6.2 ze str 89.
Uzupełnić w
ćwiczeniach str. 50 oraz 51.
|
MATEMATYKA:
|
Uprzejmie proszę najpierw przeanalizować
lekcje na/ Pistacji pl./a następnie rozwiązać
pierwszą stronę z zadaniami z linka /tmp.fork.pl/ na dzień 18,19 marzec.
Na 20 marca następna strona. Można ćwiczyć w ćwiczeniach.
Działania na
liczbach
Działania na
liczbach całkowitych
Rozwiąż podane
zadania z linka poniżej
|
HISTORIA:
|
1.
TEMAT:
RZECZPOSPOLITA POD RZĄDAMI WETTINÓW:
Proszę zrobić samodzielnie notatkę w zeszycie oraz odpowiedzieć na pytanie 1 i 3 ze str. 157 z podręcznika.
2.
TEMAT:
PIERWSZY ROZBIÓR POLSKI:
Proszę w zeszycie scharakteryzować sylwetkę Stanisława Augusta Poniatowskiego. |
GEOGRAFIA:
|
Temat "Przemysł i usługi we Francji"-str.106-113 z
podręcznika, oraz ćwiczenia do uzupełnienia.
|
BIOLOGIA:
|
Dzień dobry.
W związku z
obecną sytuacją będę się z Wami kontaktowała meilowo. Będziecie otrzymywać
ode mnie polecenia do wykonania, lub przesyłać mi krótkie opracowania w
wordzie swoich prac domowych. Poprzednie prace domowe kto ich nie wykonał-
proszę uzupełnić.
Ponieważ
kontynuujemy tematykę związaną z gromadą ryby proszę o wpisanie do zeszytu
znaczenia ryb:
Pozytywne
znaczenie ryb:
1. Są ważnym ogniwem
łańcuchów troficznych. Z jednej strony są konsumentami, a z drugie same
stanowią ważne źródło pokarmu dla wielu zwierząt. Jako roślinożercy,
drapieżcy, planktonożerny i mułożercy uczestniczą w obiegu materii w
ekosystemach wodnych.
2. Ryby
wykorzystywane są przez człowieka w celach gospodarczych na skalę
przemysłową:
• są źródłem
smacznego i zdrowego mięsa spożywanego w różnej postaci i formie (świeże
i mrożone, suszone, wędzone , smażone czy konserwowe); mięso ryb ma dużą
wartość odżywczą (ryby są źródłem białka, wapnia, żelaza, fosforu, witamin i
kwasów omega);
• odpady rybne
(kości, głowa, tłuszcz) są przerabiane na mączkę rybną (wykorzystywaną
jako nawóz i pokarm dla zwierząt gospodarskich ) i oleje (używane do
produkcji mydła oraz jako smary);
• tran,
czyli ciekły tłuszcz pozyskiwany z wątroby ryb dorszowatych bogaty jest w
kwasy omega i witaminę A i D; ma różnorodne zastosowanie np. w
awitaminozach, przeciwko krzywicy, w dermatologii (maść tranowa), jako
tłuszcz jadalny (przez ludność północną) a dawniej jako paliwo do lamp;
• kawior,
czyli ikra niektórych gatunków ryb (głównie jesiotrowatych, łososiowatych i
dorszowatych) uważana
Pozdrawiam.
|
TECHNIKA:
|
Wykorzystaj
podany link i napisz na papierze milimetrowym alfabet. Małe i duże litery
oraz cyfry. Pismo proste – po 3
litery. Czas rozłóż na 4 tygodnie -
godzina na tydzień. Zostaw pracę w domu do oceny.
|
MUZYKA:
|
Jakie znasz
pieśni patriotyczne? Wykorzystaj podręcznik i zapisz w zeszycie nutowym.
Zeszyty do wglądu po wznowieniu zajęć w szkole.
|
PLASTYKA:
|
Wykonujemy pracę
na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na
stronie głównej.
|
W-F
|
Ruch to zdrowie!
Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).
|
RELIGIA:
|
od 39 kat. w
podręczniku plus ćwiczenia /uzupełniamy także od kat. 37/
Numery lekcji w podręczniku. W jednym tygodniu realizujemy dwa kolejne tematy. Modlimy się za chorych na koronawirus. Szczęść Boże |
ZAJĘCIA
KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE:
|
|





