Nauczyciel (wychowawca) prosi o kontakt ze strony uczniów lub rodziców celem udostępnienia adresu e-mail oraz hasła do konta pocztowego przypisanego klasie 5 - adres: polonistyka@outlook.com
TYDZIEŃ
- 23 - 27 marca
|
|
JĘZYK
POLSKI:
|
Temat: Powtórzenie pisowni rz, ż,
u, ó, h, ch.
Temat
i ćwiczenia do tematu znajdziecie w planie lekcji dla klasy 5 na poniedziałek na stronie
Temat: Przydawki, okoliczniki i
dopełnienia wzbogacają wypowiedzenia.
Temat
i ćwiczenia do tematu znajdziecie w planie lekcji dla klasy 5 na środę , na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032024
Te
treści znajdziecie również w podręczniku na stronach: 255, 272, 291
Temat: Minimum słów maksimum
treści , czyli jak streszczać tekst.
Przeczytać
tekst ze strony 263 do 265 w podręczniku. Do zeszytu zrobić ćwiczenie 3oraz 6 ze
strony 265.
Utrwalić
wiedzę wykonując w zeszycie ćwiczeń zadania znajdujące się na stronach 103 do105 .
Kontakt do nauczyciela: polonistyka@outlook.com |
JĘZYK
ANGIELSKI:
|
Uczniowie
zakładają konta na https://www.pearson.com/english/myenglishlab.html
dane do logowania znajdują się na okładce zeszytu ćwiczeń.
ZADANIE 1
a.
otwórz linki:
b.
zaznacz poprawne odpowiedzi
c. za
każdym razem, kiedy system sprawdzi poprawność odpowiedzi, przepisz ją do
zeszytu tworząc słowniczek leksykalny
d.
zadań jest dużo, więc nie musisz przepisywać wszystkich rozwiązań - wystarczy,
że napiszesz 15 wybranych słów
ZADANIE 2
Wykonaj
test w celu przypomnienia sobie nazw róznych miejsc:
Zadanie 3
Otwórz
mapkę:
Na
jej podstawie napisz dialog udzielając wskazówek dotyczących tego, jak dojść:
a. z
MUSEUM do BUS STATION
b. z
FACTORY do HOSPITAL
c. z
HOSPITAL do FACTORY
Zapisz
odpowiedzi do zeszytu
Uczniowie
zapisuje w zeszycie temat : Transport i następnie przepisują do zeszytu
słownictwo 7.1 ze strony 103
Jeżeli
uczniowie maja taka możliwość to
drukują i wykonują karty pracy.
|
MATEMATYKA:
|
Lekcja
(23.03.20 i 24.03.20)
Temat:
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…
Zadania
do wykonania:
- obejrzyj
filmik
-
zapisz w zeszycie temat i notatkę z linku
- wykonaj
ćwiczenia interaktywne:
-
wykonaj w zeszycie zadania 1, 2, str. 157 (podręcznik) oraz zad. 5, str. 158
(podr.).
-
uzupełnij strony 78 i 79 w zeszycie ćwiczeń.
|
HISTORIA:
|
Kryzys i odbudowa państwa
polskiego.
Sprawdź
czy potrafisz odpowiedzieć na następujące pytania z poprzedniej lekcji:
- Kto
został królem Polski po śmierci Bolesława Chrobrego?
-
Dlaczego Bezprymowi udało się przejąć władzę i zmusić Mieszka II do ucieczki z
kraju?
- Na
czym polegał kryzys państwa polskiego w połowie XI wieku?
-
Jakie ziemie weszły w skład państwa Kazimierza Odnowiciela?
-
Dlaczego Kazimierz zyskał przydomek Odnowiciel?
- Kto
objął władzę po Kazimierzu Odnowicielu?
- W
jaki sposób Bolesław Śmiały dążył do umocnienia państwa polskiego?
-
Dlaczego Bolesław Śmiały musiał uciekać na Węgry?
- Jak
zginął św. Stanisław?
Temat : Rządy Bolesława
Krzywoustego.
Przeczytać
temat od strony 179 do 182. Do zeszytu wykonać ćwiczenia: 1,2,3,4 ze strony
182.
Temat : Społeczeństwo w czasach
pierwszych Piastów.
Przeczytać
temat od strony 183 do 187. Przerysować do zeszytu gród oraz jego opis
posługując się ikonografią ze strony 184 oraz 185.
Dla
chętnych ( na ocenę).
Wykonać
model grodu posługując się dowolnymi materiałami (np. styropianem, gliną,
patyczkami, bibułą, kartonami, pudełkami itp. )
|
GEOGRAFIA:
|
|
BIOLOGIA:
|
|
INFORMATYKA:
|
Uprzejmie proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej w
domu.
- 20 slajdów
- każdy wybrał miasto
- czas 4 godziny lekcyjne – proszę rozbić czas na jedną
godzinę tygodniowo.
|
TECHNIKA:
|
Wykonaj dowolną
zabawkę z tworzywa sztucznego -
wykorzystaj butelki, nakrętki, woreczki. Połącz klejem na gorąco lub
Magikiem. Pozostaw w domu do oceny. Może to być także obrazek jaki robiliśmy
z metalu. Wykorzystaj podpowiedzi z Internetu. Czas rozłóż na dwa tygodnie.
Powodzenia.
|
MUZYKA:
|
|
PLASTYKA:
|
Wykonujemy pracę
na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na
stronie głównej.
|
W-F
|
Ruch to zdrowie!
Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).
|
RELIGIA:
|
Szczęść Boże. Jesteśmy po dwóch
lekcjach . W tym tygodniu realizujemy następne dwie. Dla ułatwienia
przypominam, że można się kierować planem lekcji , który obowiązuje od II
półrocza.
Bardzo proszę uprzednio się przedstawić. Dziękuję.
A///// Kat. 41 w podręczniku.
1.Przeczytaj str. 94- 95.
2.Przeanalizuj zdjęcie ze str. 94.
*Odszukaj postać Jezusa , ojca
córki, jej matkę.
*Napisz w zeszycie co się stało z
córką Jaira?
3. Rozwiąż ćwiczenia.
B////////////. Kat. 42 w podr.
1. Przeczytaj kat. 42.
2. Zamiast rozwiązywania ćwiczeń
napisz do zeszytu modlitwę za chorych na koronowirusa, aby wyzdrowieli, a
zmarli otrzymali życie wieczne./przynajmniej 10 zdań/
|
ZAJĘCIA
KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE:
|
Wybierzcie sobie wiersz, może być z
waszych podręczników. Zapiszcie wyrazy z trudnościami ortograficznymi i obok
napiszcie reguły ortograficzne np. ó wymienne na o itp.
|
TYDZIEŃ
- 16 - 20 marca
|
|
JĘZYK
POLSKI:
|
1. Przeczytać lekturę
,,Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.
2. Przeczytać trzy fragmenty tekstu z podręcznika - strony od 241 do 243. Do każdego z fragmentów tekstu wykonać ćwiczenie ze strony 243 punkt 1a, 1b (w zeszycie) 3. Przeczytać mit „Syzyf” ze strony 268. Napisać plan zdarzeń do tekstu (w zeszycie) oraz nauczyć się opowiadać. 4. Przeczytać teksty ze stron od 376 do 379. Wykonać do zeszytu ćwiczenie 1,2a,2b ze strony 380. |
JĘZYK
ANGIELSKI:
|
Napisać w zeszycie opis dnia.
Zadania 1,
2, 3, 4, 5 oraz 8 z podręcznika str. 90
do zeszytu.
Powtórzyć słownictwo z rozdziału 6.
Uzupełnić ćwiczenia strony 56, 57 oraz 58.
Nauczyć się czasowników nieregularnych z listy
którą uczniowie otrzymali, można je ćwiczyć https://www.macmillandictionary.com/verb_wheel/
oraz https://www.eslgamesplus.com/irregular-past-tense-esl-grammar-jeopardy-quiz-game/.
|
MATEMATYKA:
|
Poniżej będą zamieszczane zadania wraz ze wskazówkami, które należy
robić w czasie zawieszenia zajęć w szkole. Wszystkie te zadania zostaną
sprawdzone po powrocie.
1. Utrwalenie wiadomości z tematu: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych. Uczniowie wykonują zadania:
Tutaj filmik z przypomnieniem jak wykonujemy dodawanie i odejmowanie
pisemne: FILM
2. Utrwalenie wiadomości z tematu: Mnożenie ułamków
dziesiętnych prze 10, 100, 1000...
Uczniowie wykonują zadania:
Tutaj filmik z przypomnieniem jak mnożymy ułamki dziesiętne przez 10,
100, 1000...: FILM
3. Zachęcam również do utrwalania wiadomości wykonując zadania
interaktywne na stronach:
|
HISTORIA:
|
1.
Przepisać
punkt 5 i 6 ze strony 174 z podręcznika („Podsumowanie tematu”). Przeczytać i
utrwalić wiadomości z dotychczasowo omówionych tematów z rozdziału VI.
2.
Przeczytać temat „ Kryzys i odbudowa państwa
polskiego” (od strony 175).
Przepisać do zeszytu oś przyczynowo – skutkową „Kryzys Królestwa Polskiego na początku XI w.” ze strony 176. Przepisać punkt 2,3,4 ze strony 178. |
GEOGRAFIA:
|
Przeczytać temat
"Pierwsze podróże geograficzne" - str. 91-97 z podręcznika. Ten sam temat uzupełnić w
ćwiczeniach, oraz karty pracy:
Tutaj znajdziecie
cały temat o Odkryciach geograficznych:) https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/D15hl2bO3
|
BIOLOGIA:
|
|
INFORMATYKA:
|
Uprzejmie proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej w
domu.
- 20 slajdów
- każdy wybrał miasto
- czas 4 godziny lekcyjne – proszę rozbić czas na jedną
godzinę tygodniowo.
|
TECHNIKA:
|
Wykonaj dowolną
zabawkę z tworzywa sztucznego -
wykorzystaj butelki, nakrętki, woreczki. Połącz klejem na gorąco lub
Magikiem. Pozostaw w domu do oceny. Może to być także obrazek jaki robiliśmy
z metalu. Wykorzystaj podpowiedzi z Internetu. Czas rozłóż na dwa tygodnie.
Powodzenia.
|
MUZYKA:
|
Korzystając z
podręcznika wypisz do zeszytu nutowego instrumenty smyczkowe. Zeszyty do
wglądu po wznowieniu zajęć w szkole.
|
PLASTYKA:
|
Wykonujemy pracę
na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na
stronie głównej.
|
W-F
|
Ruch to zdrowie!
Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).
|
RELIGIA:
|
od 35 kat. w
podr. plus ćwiczenia
Numery lekcji w podręczniku. W jednym tygodniu realizujemy dwa kolejne tematy. Modlimy się za chorych na koronawirus. Szczęść Boże |
ZAJĘCIA
KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE:
|
|



