Klasa 5


Nauczyciel (wychowawca) prosi o kontakt ze strony uczniów lub rodziców celem udostępnienia adresu e-mail oraz hasła do konta pocztowego przypisanego klasie 5 - adres: polonistyka@outlook.com

TYDZIEŃ - 23 - 27 marca
JĘZYK POLSKI:
Temat: Powtórzenie pisowni rz, ż, u, ó, h, ch.
Temat i ćwiczenia do tematu znajdziecie w planie lekcji dla klasy 5 na  poniedziałek na stronie

Temat: Przydawki, okoliczniki i dopełnienia wzbogacają wypowiedzenia.
Temat i ćwiczenia do tematu znajdziecie w planie lekcji dla klasy 5 na  środę , na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji-23-27032024
Te treści znajdziecie również w podręczniku na stronach: 255, 272, 291

Temat: Minimum słów maksimum treści , czyli jak streszczać tekst.
Przeczytać tekst ze strony 263 do 265 w podręczniku. Do zeszytu zrobić ćwiczenie 3oraz 6 ze strony 265.
Utrwalić wiedzę wykonując w zeszycie ćwiczeń zadania znajdujące się na stronach 103 do105 .

Kontakt do nauczyciela: polonistyka@outlook.com

JĘZYK ANGIELSKI:


Uczniowie zakładają konta na https://www.pearson.com/english/myenglishlab.html dane do logowania znajdują się na okładce zeszytu ćwiczeń.

ZADANIE 1
a. otwórz linki:
b. zaznacz poprawne odpowiedzi
c. za każdym razem, kiedy system sprawdzi poprawność odpowiedzi, przepisz ją do zeszytu tworząc słowniczek leksykalny
d. zadań jest dużo, więc nie musisz przepisywać wszystkich rozwiązań - wystarczy, że napiszesz 15 wybranych słów

ZADANIE 2
Wykonaj test w celu przypomnienia sobie nazw róznych miejsc:

Zadanie 3
Otwórz mapkę:

Na jej podstawie napisz dialog udzielając wskazówek dotyczących tego, jak dojść:
a. z MUSEUM do BUS STATION
b. z FACTORY do HOSPITAL
c. z HOSPITAL do FACTORY
Zapisz odpowiedzi do zeszytu
Uczniowie zapisuje w zeszycie temat : Transport i następnie przepisują do zeszytu słownictwo 7.1 ze strony 103

Jeżeli uczniowie maja taka możliwość to  drukują  i wykonują karty pracy. 

MATEMATYKA:
Lekcja (23.03.20 i 24.03.20)
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…

Zadania do wykonania:
- obejrzyj filmik
- zapisz w zeszycie temat i notatkę z linku
- wykonaj ćwiczenia interaktywne:
·         Cyfra po cyfrze
·         Przesuwanie przecinka
·         Dopasuj ilorazy
- wykonaj w zeszycie zadania 1, 2, str. 157 (podręcznik) oraz zad. 5, str. 158 (podr.).
- uzupełnij strony 78 i 79 w zeszycie ćwiczeń.


HISTORIA:

Kryzys i odbudowa państwa polskiego.
Sprawdź czy potrafisz odpowiedzieć na następujące pytania z poprzedniej lekcji:
- Kto został królem Polski po śmierci Bolesława Chrobrego?
- Dlaczego Bezprymowi udało się przejąć władzę i zmusić Mieszka II do ucieczki z kraju?
- Na czym polegał kryzys państwa polskiego w połowie XI wieku?
- Jakie ziemie weszły w skład państwa Kazimierza Odnowiciela?
- Dlaczego Kazimierz zyskał przydomek Odnowiciel?
- Kto objął władzę po Kazimierzu Odnowicielu?
- W jaki sposób Bolesław Śmiały dążył do umocnienia państwa polskiego?
- Dlaczego Bolesław Śmiały musiał uciekać na Węgry?
- Jak zginął św. Stanisław?

Temat : Rządy Bolesława Krzywoustego.

Przeczytać temat od strony 179 do 182. Do zeszytu wykonać ćwiczenia: 1,2,3,4 ze strony 182.

Temat : Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów.

Przeczytać temat od strony 183 do 187. Przerysować do zeszytu gród oraz jego opis posługując się ikonografią ze strony 184 oraz 185.
Dla chętnych ( na ocenę).
Wykonać model grodu posługując się dowolnymi materiałami (np. styropianem, gliną, patyczkami, bibułą, kartonami, pudełkami itp. )

GEOGRAFIA:


BIOLOGIA:


INFORMATYKA:
Uprzejmie proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej w domu.
- 20 slajdów
- każdy wybrał miasto
- czas 4 godziny lekcyjne – proszę rozbić czas na jedną godzinę tygodniowo.

TECHNIKA:
Wykonaj dowolną zabawkę z tworzywa sztucznego -  wykorzystaj butelki, nakrętki, woreczki. Połącz klejem na gorąco lub Magikiem. Pozostaw w domu do oceny. Może to być także obrazek jaki robiliśmy z metalu. Wykorzystaj podpowiedzi z Internetu. Czas rozłóż na dwa tygodnie. Powodzenia.

MUZYKA:


PLASTYKA:
Wykonujemy pracę na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na stronie głównej.

W-F
Ruch to zdrowie! Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).




RELIGIA:
Szczęść Boże. Jesteśmy po dwóch lekcjach . W tym tygodniu realizujemy następne dwie. Dla ułatwienia przypominam, że można się kierować planem lekcji , który obowiązuje od II półrocza. Bardzo proszę uprzednio się przedstawić. Dziękuję.
A///// Kat. 41 w podręczniku. 
1.Przeczytaj str. 94- 95.
2.Przeanalizuj zdjęcie ze str. 94.
*Odszukaj postać Jezusa , ojca córki, jej matkę.
*Napisz w zeszycie co się stało z córką Jaira?
3. Rozwiąż ćwiczenia.
B////////////. Kat. 42 w podr.
1. Przeczytaj kat. 42.
2. Zamiast rozwiązywania ćwiczeń napisz do zeszytu modlitwę za chorych na koronowirusa, aby wyzdrowieli, a zmarli otrzymali życie wieczne./przynajmniej 10 zdań/

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE: 
Wybierzcie sobie wiersz, może być z waszych podręczników. Zapiszcie wyrazy z trudnościami ortograficznymi i obok napiszcie reguły ortograficzne np. ó wymienne na o itp.


TYDZIEŃ - 16 - 20 marca
JĘZYK POLSKI:
1. Przeczytać lekturę ,,Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. 
2. Przeczytać trzy fragmenty tekstu z podręcznika - strony od 241 do 243. Do każdego z fragmentów tekstu wykonać ćwiczenie ze strony 243 punkt 1a, 1b (w zeszycie) 
3. Przeczytać mit „Syzyf” ze strony 268. Napisać plan zdarzeń do tekstu (w zeszycie) oraz nauczyć się opowiadać. 
4. Przeczytać teksty ze stron od 376 do 379. Wykonać do zeszytu ćwiczenie 1,2a,2b ze strony 380.

JĘZYK ANGIELSKI:
Napisać w zeszycie opis dnia.
Zadania  1, 2, 3, 4, 5 oraz 8 z podręcznika str. 90  do zeszytu.
Powtórzyć słownictwo z rozdziału 6. 
Uzupełnić ćwiczenia strony 56, 57 oraz 58.
Nauczyć się czasowników nieregularnych z listy którą uczniowie otrzymali, można je ćwiczyć https://www.macmillandictionary.com/verb_wheel/ oraz https://www.eslgamesplus.com/irregular-past-tense-esl-grammar-jeopardy-quiz-game/.


MATEMATYKA:
Poniżej będą zamieszczane zadania wraz ze wskazówkami, które należy robić w czasie zawieszenia zajęć w szkole. Wszystkie te zadania zostaną sprawdzone po powrocie.

1. Utrwalenie wiadomości z tematu: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Uczniowie wykonują zadania:
  •  z zeszytu ćwiczeń: zad. 4, 5, 6, str. 75 (i jeśli ktoś jeszcze nie zrobił to również zadanie 7)
  • z podręcznika: zad. 3, str. 152 - proszę zrobić w zeszycie
Tutaj filmik z przypomnieniem jak wykonujemy dodawanie i odejmowanie pisemne: FILM

2. Utrwalenie wiadomości z tematu: Mnożenie ułamków dziesiętnych prze 10, 100, 1000...
Uczniowie wykonują zadania:
  • z zeszytu ćwiczeń: zad. 4, 5, 6, 7, str. 76 i 77 (wskazówki na filmiku oraz zdjęciu)
Tutaj filmik z przypomnieniem jak mnożymy ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000...: FILM

3. Zachęcam również do utrwalania wiadomości wykonując zadania interaktywne na stronach:

HISTORIA:
1.    Przepisać punkt 5 i 6 ze strony 174 z podręcznika („Podsumowanie tematu”). Przeczytać i utrwalić wiadomości z dotychczasowo omówionych tematów z rozdziału VI. 
2.     Przeczytać temat „ Kryzys i odbudowa państwa polskiego” (od strony 175). 
Przepisać do zeszytu oś przyczynowo – skutkową „Kryzys Królestwa Polskiego na początku XI w.” ze strony 176. 
Przepisać punkt 2,3,4 ze strony 178. 

GEOGRAFIA:
Przeczytać temat "Pierwsze podróże geograficzne" - str. 91-97 z podręcznika. Ten sam temat uzupełnić w ćwiczeniach, oraz karty pracy:
 

 Tutaj znajdziecie cały temat o Odkryciach geograficznych:) https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/D15hl2bO3    

BIOLOGIA:
Proszę o uzupełnienie zeszytu wg załącznika, będę wam wysyłała notatki do sporządzenia lub karty pracy. Pozdrawiam

INFORMATYKA:
Uprzejmie proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej w domu.
- 20 slajdów
- każdy wybrał miasto
- czas 4 godziny lekcyjne – proszę rozbić czas na jedną godzinę tygodniowo.

TECHNIKA:
Wykonaj dowolną zabawkę z tworzywa sztucznego -  wykorzystaj butelki, nakrętki, woreczki. Połącz klejem na gorąco lub Magikiem. Pozostaw w domu do oceny. Może to być także obrazek jaki robiliśmy z metalu. Wykorzystaj podpowiedzi z Internetu. Czas rozłóż na dwa tygodnie. Powodzenia.

MUZYKA:
Korzystając z podręcznika wypisz do zeszytu nutowego instrumenty smyczkowe. Zeszyty do wglądu po wznowieniu zajęć w szkole. 

PLASTYKA:
Wykonujemy pracę na konkurs plastyczny o Papieżu Janie Pawle II. Informacje i regulamin na stronie głównej.

W-F
Ruch to zdrowie! Nie zapomnijcie o ćwiczeniach (indywidualnych).

RELIGIA:
od 35 kat. w podr. plus ćwiczenia
Numery lekcji w podręczniku. W jednym tygodniu realizujemy dwa kolejne tematy. Modlimy się za chorych na koronawirus.
Szczęść Boże

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE: